sobota, 16 września 2017

Stosik #3 | 2017


Od ostatniego wpisu, w którym pokazywałam Wam moje nowe zdobycze minęły ponad trzy miesiące i nie ma co się oszukiwać - przez ten czas na moje półki przybyło kilka tytułów. Najwyższy czas przedstawić Wam moich nowych przyjaciół!


„Chłopiec z Aleppo, który namalował wojnę” to książka, którą dostałam do recenzji od Wydawnictwa Jaguar. Jest to niesamowita historia o syryjskim chłopcu, który musi zmierzyć się z wojenną rzeczywistością.
Druga z książek, czyli „Wołyń. Bez litości” również pokazuje nam realia wojny, lecz tym razem śledzimy losy polskiej partyzantki walczącej na ziemi wołyńskiej. Powieść mogłam przeczytać dzięki uprzejmości autora, pana Piotra Tymińskiego.

Dalila | Zagubiony chłopiec

„Dalilę” otrzymałam do recenzji od Wydawnictwa Kobiecego. Tytułowa bohaterka jest imigrantką z Kenii, próbuje odnaleźć bezpieczne miejsce w Wielkiej Brytanii. Historii „Zagubionego chłopca” jeszcze nie poznałam, a samą książkę zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl. Z okładkowego opisu wiem, że będzie do autobiografia Sudańczyka, a że po tego typu literaturę sięgam nieczęsto, jestem jej niezwykle ciekawa.

Oślepiona | Próba nadziei

Powyższe książki pochodzą z serii „Autobiografie: Moja historia” wydawnictwa Amber. Od dłuższego czasu miałam w planach przeczytać „Oślepioną”, aż w końcu znalazłam ją na facebookowym bazarku „Króliki Królikom”. A jako że była tam także inna książka z tego cyklu - „Próba nadziei”, zdecydowałam się na obie. Liczę, że będą do pozycje, które mnie poruszą.

Żona mimo woli | Ślad po złamanych skrzydłach

Obie książki to egzemplarze recenzenckie od Wydawnictwa Kobiecego. „Żonę mimo woli” przeczytałam już jakiś czas temu, dzięki lekturze poznałam nieco kulturę hinduską. Liczę, że moja wiedza w tym temacie zwiększy się po przeczytaniu powieści „Ślad po złamanych skrzydłach”, którą właśnie zaczęłam czytać.

Kiedy księżyc jest nisko | Cztery pory roku w afgańskiej wiosce

W czerwcu miałam przyjemność zapoznać się z powieścią „Dom bez okien”, która przybliżyła mi nieco kulturę afgańską. Postanowiłam więc zgłębić temat i w tym celu zamówiłam w księgarni TaniaKsiążka.pl dwie pozycje, które mi w tym pomogą. „Kiedy księżyc jest nisko” jest powieścią, zaś „Cztery pory roku w afgańskiej wiosce” to reportaż.

Blisko ciebie | Prawo Mojżesza

Lubię pióro Kasie West, stąd z przyjemnością sięgnęłam po jej kolejną książkę - „Blisko ciebie”, którą otrzymałam od księgarni internetowej PanTomasz.pl. Z kolei „Prawo Mojżesza” będzie moim drugim spotkaniem z twórczością Amy Harmon, a po niezwykłej historii opisanej w „Making Faces” poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Tę książkę posiadam z wymiany, do której doszło za pośrednictwem serwisu LubimyCzytać.pl.

Opiekunka do dzieci | Pies Baskerville'ów

W tym zestawieniu to niestety jedyne kryminały, ale przecież nie liczy się ilość, a jakość! Książkę Elisabeth Herrmann mam dzięki wymianie na LubimyCzytać.pl. Z autorką spotkałam się przy okazji lektury „Wioski morderców”, bardzo podobał mi się klimat tamtej powieści, więc i z tą chętnie się zapoznam. „Pies Baskerville'ów” było moim pierwszym spotkaniem z Sherlockiem w literaturze, które zawdzięczam portalowi Secretum.pl, od którego otrzymałam książkę.


„Ostatnia prawdziwa love story” to młodzieżówka, która klimatem przypominała mi powieści Johna Greena. Przeczytałam ją dzięki uprzejmości wydawnictwa Młody Book!. Książka Wojciecha Cejrowskiego znalazła u mnie za sprawą kolejnego facebookowego bazarku, w którym ją wylicytowałam. Nigdy nie czytałam literatury podróżniczej, więc jestem ciekawa, jak ją odbiorę.

***

To już wszystkie książki, które dotarły do mnie ostatnio. Jak widzicie, część z nich już przeczytałam, ale niektóre czekają jeszcze na swoją kolej. A czy Wy znacie te tytuły? 

11 komentarzy :

  1. Uwielbiam "Prawo Mojżesza" i właśnie kończę "Making faces". :) Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Teraz to mam jeszcze większą ochotę na „Prawo Mojżesza” :)

      Usuń
  2. Nie znam wiele z tych ksiązek :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/bordowy-set-od-zafulcom.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnego z tych tytułu ale za Kasie West kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedynie Sherlocka, ale mam w planach Prawo Mojżesza :)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawo Mojżesza to miła młodzieżówka. Lubię jej klimat :D Doyle zawsze jest cudowny, a Cejrowski mnie samą kusi, choć parę "podróżniczych" książek mam już za sobą. Fajne są, od czasu do czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Prawo Mojżesza" jest świetne. Mam nadzieję, że się nie rozczarujesz. "Blisko ciebie" West nie odbiega od pozostałych książek autorki. Bardzo lubię jej powieści i czekam na kolejną polską premierę - chyba niedługo ma zostać wydane "Szczęście w miłości" :D
    Reszty książek z Twojego stosu nie znam, ale życzę Ci przyjemnej lektury!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Prawo Mojżesza" jest świetne! Zaciekawiła mnie "Dalila".

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam dwie pierwsze i Wołyń Bez litości - recenzja pojawi się dzisiaj. A co do Ostatniej prawdziwej love story... uwielbiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o większości z tych książek, jednak żadnej do tej pory nie miałam okazji przeczytać. Część z nich mam w planach :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O! Wioskę morderców czytałam jakiś czas temu i bardzo mi się podobała, a o Opiekunce do dzieci jeszcze nie słyszałam. Mam zamiar poznać twórczość Elisabeth Herrmann dokładniej :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. To motywuje do dalszej pracy :)
Możesz zostawić link do siebie, na pewno w wolnej chwili wpadnę!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka