czwartek, 28 czerwca 2018

„Arystokratka na koniu” - Evžen Boček

Informacje o książce:
TYTUŁ: Arystokratka w ukropie
AUTOR: Evžen Boček
TŁUMACZENIE: Mirosław Śmigielski
WYDAWNICTWO: Stara Szkoła
ILOŚĆ STRON: 170



Przywieźli dla mnie trumnę. Ma białe wieko z tabliczką, na której jest napisane moje imię i data urodzenia. Na szczęście brakuje daty śmierci. 




Niedawno pisałam o drugiej części przygód młodej arystokratki, a dziś pora na kilka słów o kolejnej, trzeciej już książce, w której przenosimy się na zamek w Kostce. 

Zbliżają się wakacje, a co za tym idzie - sezon turystyczny. Przygotowany jest nowy program dla zwiedzających, na poczet którego do zamku została przywieziona... trumna. Nie jest to przypadkowe, bowiem Maria powoli zbliża się do swoich dwudziestych urodzin, a właśnie tego wieku nie dożyły jej imienniczki - Maria I i Maria II. Hrabia Kostka już cieszy się na myśl o pieniądzach, które planuje wyłudzić od turystów. 

Ta humorystyczna seria z każdym kolejnym tomem podoba mi się coraz bardziej. Jedyne, co mi przeszkadzało to długość powieści - niestety ten tom nie ma nawet dwustu stron. Poza tym jednak kolejny raz dostałam to, czego oczekiwałam - niebanalny humor, żarty sytuacyjne i groteskowe postacie, a to wszystko nie pozwala się nudzić podczas lektury. 

Postacią, którą przechodzi dużą zmianę jest Maria. Do tej pory była przede wszystkim narratorem oraz jedyną osobą, która na zamku zachowała logiczne myślenie. Teraz jednak coraz bardziej upodabnia się do swoich poprzedniczek, a przy tym zakochuje się w Maxie. Jej nowy charakter ożywia lekturę, a czytanie o przygodach na zamku z jej punktu widzenia przynosi jeszcze więcej śmiechu.

Pojawia się nowa postać, która wprowadza do książki powiew świeżości. Osobiście czułam lekki niedosyt, bo postać choć bardzo specyficzna, pojawia się w niewielu scenach. Oczywiście przez całą lekturę towarzyszą nam bohaterowie, o których pisałam już przy okazji recenzji dwóch pierwszych części. Nie ukrywam, że bardzo zżyłam się z całą tą wesołą gromadką. Co prawda na razie nie ukazała się kolejna część przygód na Kostce, ale zakończenie „Arystokratki na koniu” pozwala mieć nadzieję, że autor będzie kontynuował tę historię. 

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji czytać pierwszego ani drugiego tomu o przygodach Marii Kostki, to odsyłam do poprzednich wpisów - „Ostatnia arystokratka” i „Arystokratka w ukropie”, a wszystkim, którzy szukają książki pełnej humoru, która idealnie nada się na wakacyjne wieczory polecam zapoznać się z piórem Evžena Bočeka.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Stara Szkoła!

3 komentarze :

  1. Chyba zapoznam się z poprzednimi tomami, bo nie miałam jeszcze okazji tego zrobić! Wydaje się w sam raz na wakacje, dopisuję do listy! :D

    Buziaczki ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/2018/06/ksiazka-czy-film-szukam-roznic.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O, chciałam kiedyś rozpocząć przygodę z tą serią, a potem jakoś wyleciało mi to z głowy. A wydaje się, że to będzie idealna lektura na lato :) no i fajnie, że jest tego kilka części - ostatnio pochłaniam takie lekkie serie hurtowo :)

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby pojawiły się kolejne części..My całe lato czytaliśmy z mężem co wieczór wszystkie części..już nie możemy doczekać się kolejnych...uwielbiam ich wszystkich szczególnie Józefa (mąż) i panią cichą (ja)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. To motywuje do dalszej pracy :)
Możesz zostawić link do siebie, na pewno w wolnej chwili wpadnę!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka