środa, 15 marca 2017

„Girl Online. Solo” - Zoe Sugg

Informacje o książce:
źródło
TYTUŁ: Girl Online. Solo
AUTOR: Zoe Sugg
TŁUMACZENIE: Olga Siara
WYDAWNICTWO: Insignis
ILOŚĆ STRON: 345



Odkryłam, że w starciu głowy i serca za każdym razem wygra serce. Nieważne, jak głośno krzyczy głowa - serce zawsze będzie głośniejsze i silniejsze.




Girl Online | Girl Online. W Trasie | Girl Online. Solo


„Girl Online. Solo” jest trzecią powieścią jednej z najpopularniejszych vlogerek tworzących na YouTube. Poprzednie tomy pomimo swojej przewidywalności ujęły mnie swoją lekkością, a nieskomplikowana fabuła pozwoliła mi na chwilę relaksu podczas lektury.

Zoe Sugg wprowadza czytelnika w świat Penny po jej rozstaniu z Noah. Brak kontaktu z chłopakiem jest dla niej trudny, jednak dziewczyna stara się nauczyć żyć w pojedynkę. Korzystając z zaproszenia Megan, odwiedza przyjaciółkę w Akademii Madame Laplage, gdzie poznaje niezwykle przystojnego pasjonata fotografii i nieśmiałą, acz bardzo utalentowaną Posey, która z powodu tremy zastanawia się nad zrezygnowaniem z głównej roli w przedstawieniu.

Wraz z kolejnymi książkami nie sposób nie zauważyć rozwoju pisarskiego Zoelli. Młoda autorka wprowadza więcej wątków, co zdecydowanie wpływa na atrakcyjność lektury. Tym razem możemy przeczytać o przygodach Penny, która próbuje pomóc wszystkim swoim przyjaciołom, gdyż każdy z nich napotyka na drodze różne trudności. W ten sposób Zoella porusza bardzo ważne tematy, takie jak problemy rodzinne, radzenie sobie z własnymi słabościami czy zdobywanie akceptacji i podążanie drogą kariery.

Pamiętając Penny z poprzednich tomów, wiemy, że jest to dziewczyna bardzo pomocna i uczynna, a przy okazji nieco niezdarna. W trzecim tomie również możemy lepiej przyjrzeć się bohaterce, którą niezmiennie poznajemy dzięki pierwszoosobowej narracji przeplatanej ze wpisami z jej bloga. Jej zapiski nadal są szczere i choć Penny ma swoje wady trudno jej nie polubić.

Również pozostali bohaterowie potrafią wywołać uśmiech na twarzy. Chociaż czytanie o historii Elliota i Alexa momentami może być bardziej powodem współczucia, niż radości to ta dwójka opływa optymizmem. Nie mówiąc o przeuroczej Belli, która moje serce podbiła już w pierwszej części! Taki powrót do poznanych wcześniej postaci u niejednej osoby będzie, podobnie jak u mnie, ogromną przyjemnością.

Kolejny raz Zoella nie serwuje nam jedynie przyjemnej historii, lecz zahacza również o tematy bliskie dzisiejszej młodzieży. Kwestia uczciwości, szczerości i lojalności pojawia się w książce kilkukrotnie. Wartości, o których przypomina vlogerka często są pomijane w dzisiejszych czasach, dlatego młodzi czytelnicy będą mogli uzmysłowić, jak ważne są to rzeczy.

Sama przy książce spędziłam bardzo miło czas i na pewno jest to jedna z lepszych młodzieżówek, które znajdziemy na literackim rynku. To, co istotne to właśnie to, że pod historią Penny kryją się wskazówki i rady dla odbiorców. Bieg fabuły pomimo wprowadzenia kilku wątków nie jest trudny do przewidzenia, ale w niczym nie ujmuje to lekturze, a książka tak jak jej poprzedniczki potrafi umilić czas.

Sięgając po tę pozycję warto mieć jednak na uwadze, że docelową grupą odbiorców jest młodzież. Znajdziemy tu wiele tematów bliskich nastolatkom, aczkolwiek i starszy czytelnik może wciągnąć się w świat przygód Penny i tą lekturą umilić sobie wieczór.

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi Papierowy Pies!

18 komentarzy :

  1. Rozumiem, że to książka dla dzieci. Jednak dla mnie pierwsza część była znośna, nawet miło się ją czytało. Druga już była tak głupia, że na myśl o trzeciej aż mam dreszcze. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mi pierwsza się naprawdę podobała, druga znacznie mniej, ale tragedii nie było, natomiast trzecia część znowu pozytywnie mnie zaskoczyła :)

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki z tej serii i czuję, że jeżeli nie wezmę się za nie niedługo, to później mi się już nie będą podobać :)
    Podoba mi się ta okładka :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie wrażenie odnośnie młodzieżówek, już coraz częściej nie przepadają mi do gustu powieści dla młodzieży, więc przypuszczam, że ich czas w moich czytelniczych wyborach się kończy :)

      Usuń
  3. Swojego czasu miałam wielką ochotę przeczytać pierwszą część Girl Online (w 60% ze względu na okładkę), a potem jakoś o niej zapomniałam, rzadko widywałam recenzje, potem zawiesiłam bloga, ale zawsze, gdy widzę którąś część, myślę sobie "na pewno ją przeczytam" no i nie wychodzi XD na regale około 30 nieprzeczytanych książek, więc nie zapowiada się na szybkie zakupy XD

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 nieprzeczytanych książek - jak ja bym chciała mieć ich tylko tyle! :D Moje zaległości niestety są dużo większe :)

      Usuń
  4. Nie znam tego ale sądzą po tym co piszesz to raczej nie wrto brac dla dzieci :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/etui-na-telefon-jakie-wybrac.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Koleżanko mi gorąco polecała te serię, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. To raczej nie mój klimat... Niemniej, fajnie, że książka porusza ważne tematy i przy okazji jest miłą lekturą :) Może podaruję pierwszy tom mojej kuzynce, która ma niedługo urodziny... ;)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze pierwszej części i sama nie wiem czy po nią sięgnąć. Opinie są podzielone, a ja boję się, że się na niej zawiodę.
    Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To już jej trzecia powieść :O Czytałam tylko pierwszą, była całkiem fajna, nie wiedziałam, że są już następne tomy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, sama czasem nie nadążam za kolejnymi tomami :)

      Usuń
  8. Przeczytałam pierwsze dwa tomy, ale już do kolejnego mnie nie ciągnie. ;//

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam lekkie wątpliwości po drugim, bo podobał mi się znacznie mniej niż pierwszy, ale ostatecznie okazało się, że trzeci przypadł mi do gustu :)

      Usuń
  9. Czytałam dwie pierwsze części i bardzo, bardzo miło wspominam ich czytanie :) Mam zamiar przeczytać trzecią część, bo wiem, że się nie zawiodę :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro poprzednie tomy Ci się podobały, to pewnie i trzeci przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  10. Pierwszą cześć czytało mi się bardzo przyjemnie, ale kolejne tomy moim zdaniem są już pisane na siłę byleby zdobyć kasę...szkoda :(

    zapraszam do mnie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2017/03/miasteczko-darkmord11.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. To motywuje do dalszej pracy :)
Możesz zostawić link do siebie, na pewno w wolnej chwili wpadnę!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka