piątek, 18 stycznia 2019

„Finał 7” - Kerry Drewery

Informacje o książce:
TYTUŁ: Finał 7
AUTOR: Kerry Drewery
TŁUMACZENIE: Iwona Michałowska-Gabrych
WYDAWNICTWO: Młody Book!
ILOŚĆ STRON: 501



Straszna jest tortura, która bawi się najpotężniejszym uczuciem: nadzieją.





„Finał 7” to trzeci, a zarazem ostatni tom serii Kerry Drewery. Po pełnych emocji i wartkiej akcji poprzednich częściach, miałam duże oczekiwania względem lektury, a równocześnie zastanawiałam się, czy autorka jeszcze będzie potrafiła mnie zaskoczyć.


Już od pierwszych stron zostajemy wciągnięci w wydarzenia mając miejsce bezpośrednio po tym, co wydarzyło się na sam koniec drugiego tomu. Martha i Isaac wraz z przyjaciółmi muszą się ukrywać. Rząd twierdzi, że są oni niebezpieczni i zagrażają społeczeństwu. Jednak Martha nie zamierza się poddać - chce walczyć o sprawiedliwość, pokazać ludziom, że media nimi manipulują. Będzie to od niej wymagało wielu ryzykownych działań, lecz Martha jest gotowa podjąć to ryzyko.

Równocześnie do pierwszej celi trafia Eva. Kobieta jest sądzona za dawne zabójstwo, które wykonała w samoobronie. Rząd jednak nie chce przyjąć okoliczności łagodzących i traktuje ją jak zabójczynię. Syn Evy, Max, szuka ratunku dla mamy. Zrobi wszystko, by ją uratować.

O niesamowitym stylu pisania autorki, niespotykanej narracji i wykreowaniu świata, w którym media manipulują społecznością pisałam już przy okazji recenzji pierwszego i drugiego tomu.

Ten tom jest zwieńczeniem całej historii. Od wydania poprzedniej części minęło kilka miesięcy, stąd miałam problem, by przypomnieć sobie niektórych bohaterów. Przed przystąpieniem do lektury przeczytałam kilkanaście ostatnich stron książki „Dzień 7”, by lepiej zrozumieć to, o co czym będę czytać. Niestety i tak nie wszystkie wydarzenia pamiętałam, tak samo jak i bohaterów. Spowodowało to, że przez kilka pierwszych rozdziałów zastanawiałam się, kto jest kim, lecz z kontekstu wydarzeń i wypowiedzi dało się to wywnioskować. W powieści pojawiły się też nowe postacie, a także niektórym już nam znanym, przyjrzeliśmy się z bliska.

Tak jak i poprzednie tomy, całość skupia się tu wokół manipulacji, a także okłamywaniu obywateli i naruszaniu ich prywatności. Wszystko to robione jest w taki sposób, by ludzie myśleli, że działania rządu wynikają z troski o ich bezpieczeństwo. Kolejny raz autorka stara się otworzyć czytelnikom oczy, by ci spojrzeli na otaczający ich świat nie przez pryzmat tego, co słyszymy w telewizji, lecz tak, by ujrzeć prawdę, która tak bardzo jest przed nami ukrywana.

Jak już wspomniałam na początku, poprzednie tomy bardzo mi się podobały i z niecierpliwością czekałam na finałową część. Nie spodziewałam się jednak, że dostanę tak dobrą powieść. Tu niczego nie brakowało - były intrygi, walki, odwaga bohaterów, mnóstwo zwrotów akcji, a nade wszystko szybkie tempo powieści, które wcale nie przeszkadza, a jedynie zachęca do dalszej lektury. Nie ma mowy o nudzie, tu tyle się dzieje, że czytelnik nie może się oderwać. To coś więcej niż powieść młodzieżowa, mamy tu elementy sensacji i powiem szczerze, że chętniej przeczytałabym jakąś powieść sensacyjną bądź thriller spod pióra Drewery. Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam.

Jeśli tak jak ja jesteście zachwycani poprzednimi tomami, nawet się nie zastanawiajcie, tylko od razu sięgajcie po trzeci tom. Jeśli natomiast jakimś cudem jeszcze nie mieliście okazji poznać twórczości autorki to lećcie do księgarni, biblioteki i bierzcie się za czytanie!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Młody Book!

2 komentarze :

  1. Świetna seria. Przeżyłam z nią niesamowite emocje.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka podoba mi się i myślę, że po nią sięgnę w przyszłości :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2019/01/jak-ubrac-sie-na-spotkanie-biznesowe.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. To motywuje do dalszej pracy :)
Możesz zostawić link do siebie, na pewno w wolnej chwili wpadnę!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka